לשכת המסחר: העלאת המע"מ טעות חמורה

אתר קול חי No Comments on לשכת המסחר: העלאת המע"מ טעות חמורה

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכת המסחר בדימוס קורא לעצור את התוכנית להעלאת המע"מ: "במקום זאת יש לבטל את הפטור על יבואר אישי",

צילום: יאיר שגיא
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בדימוס מוחה על הרעיון של הגדלה המע"צ ל 18% וקורא במקום זאת לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לבטל את העיוות החמור של הפטור ממע"מ על ייבוא אישי בסכום של עד 75 דולר.

לפי התקנות כיום על כל מוצר שנמכר בארץ משולם מע"מ, ואולם מוצר זהה שמגיע ביבוא אישי דרך אתרי אינטרנט וכדומה לא משולם המס. על פי הנתונים, המדינה מפסידה בכל שנה הכנסות בגובה של כ-3 מיליארד ש"ח בשל הפטור.

"למעשה", אומר לין, המע"מ בישראל מוטל על כל המוצרים החיוניים  אפילו על מים ותרופות אז מה ההיגיון להעניק פטור דווקא לרכישת מוצרים מחו"ל? הדבר פוגע ביכולת של המגזר העסקי להתמודד בתחרות הוגנת מול העסקים בישראל. זה לא הגיוני שמשרד האוצר יעניק הטבה מיוחדת בשיעור 17% כדי שהציבור יטה את כוח הקנייה שלו לחברות זרות. וכך למרות שהציבור ודאי מעדיף לקנות בישראל משרד האוצר מחזק ומעודד רכישת מוצרי צריכה מחברות זרות, במקום לעודד צריכת מוצרים מהמגזר העסקי בישראל. היום יותר מתמיד יש לבטל את הפטור ממע"מ על יבוא אישי ולעודד קניה כחול לבן".

בייחוד נכון הדבר לאור התוכנית להעלות את המע"מ בשיעור של אחוז נוסף כדי לממן את הגרעון הצפוי בתקציב בשל המלחמה. "במקום להעלות את המע"מ ולהכביד עוד יותר על תושבי ישראל" טוען לין, "הגיוני לבטל את הפטור ובכך להשלים עוד 3 מיליארד ₪ לתקציב המדינה. כך משרד האוצר גם יחזק את המגזר העסקי בישראל וגם יגייס תקציב לכיסוי הוצאות המלחמה. אבל  משרד האוצר עושה בדיוק ההיפך. המשרד מסיט מיליארדים כדי לעודד רכישה מחברות זרות ומסיט את כוח הקנייה אל מחוץ לישראל. חלק מאותם חברות הן סיניות או טורקיות שעויינות את ישראל. למה לנו לחזק אותן? הגיע הזמן להפסיק להעניק הטבות מס לישראלים כדי שירכשו מוצרי צריכה בחו"ל.

לדברי לין בעבר שרי אוצר אכן שקלו את ביטול הפטור אך הם חששו מתגובה ציבורית לכך. "לצערינו" אומר לין, "חלק מהציבור התאהב בפטור וזאת קל להבין. אך יש גם שאלות של אחריות לאומית, חוסן המשק ויצירת מקומות עבודה. ואסור להפר כללים של הגינות בסיסית בהם חייבת המדינה לדאוג קודם כל למגזר העסקי הישראלי".

 



0 תגובות